
Esas No: 2021/17301
Karar No: 2022/1423
Karar Tarihi: 22.03.2022
Danıştay 2. Daire 2021/17301 Esas 2022/1423 Karar Sayılı İlamı
Danıştay 2. Daire Başkanlığı 2021/17301 E. , 2022/1423 K."İçtihat Metni"
T.C.
D A N I Ş T A Y
İKİNCİ DAİRE
Esas No : 2021/17301
Karar No : 2022/1423
TEMYİZ EDEN (DAVALI) : … Başkanlığı
VEKİLİ : Av. …
KARŞI TARAF (DAVACI) : …
VEKİLİ : Av. …
İSTEMİN KONUSU : … Bölge İdare Mahkemesi … İdari Dava Dairesince verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın, dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.
YARGILAMA SÜRECİ :
Dava Konusu İstem : Dava; Kamu İhale Kurumunda birim müdürü olarak görev yapan davacı tarafından, 04-29 Haziran 2018 tarihleri arasında 10 kişilik kadro için yapılan Yönetim Hizmetleri Uzmanlığı Görevde Yükselme Sınavında 12. olarak yedek listede yer alması üzerine Kamu İhale Kurumu Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği'nin 7. maddesine 13/03/2015 günlü, 26264 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren değişiklikle eklenen (ı) bendinin birinci ve ikinci alt bentlerinin iptali istemiyle açılmıştır.
İlk Derece Mahkemesi Kararının Özeti : ... İdare Mahkemesinin … günlü, E:…, K:… sayılı kararıyla; yetki kurallarının, dar ve özel anlamda kamu düzenine ilişkin hükümlerden olduğu, idari işlemlerin en önemli unsurları arasında yer aldığı, yetki unsurundaki sakatlıkların sonradan verilecek onay ya da izinle giderilemeyeceği, idarenin yetki kurallarına sıkı bir şekilde uymak zorunda bulunduğu ve yetki kurallarının dar yorum ve uygulama yöntemlerine bağlı tutulması gerektiğinin idare hukukunun bilinen ilkelerinden olduğu; dar anlamda yetki unsuru denilen karar alma yeteneğinin; konu, yer ve zaman itibarıyla Anayasa ve yasalarla belli organ, makam ve kamu görevlilerine tanınmış bir güç olduğundan yetki devrinin hukuken geçerli olabilmesinin böyle bir devrin daha önce kanunda açıkça öngörülmüş bulunmasına bağlı olduğu, 4734 sayılı Kanun'un 53. maddesinde; Kurumun hizmet birimleri ile bunların görev ve sorumluluklarının, personelin atanma ve çalışma usul ve esasları ile çalıştırılacak sözleşmeli personelin unvanı, sayısı, niteliklerinin Kurulun önerisi ve Maliye Bakanlığının görüşü üzerine Bakanlar Kurulu tarafından çıkarılacak yönetmelikle düzenleneceğinin öngörüldüğü, daha önce yargı merciince Kamu İhale Kurulunca bu konuda yönetmelik çıkartılamayacağına karar verildiği; her ne kadar davalı idarece Devlet Personel Başkanlığının yönetim hizmetleri uzmanı kadrosuna yapılacak atamaların görevde yükselme sınavına bağlı olarak düzenlenmesinin kariyer ve liyakat ilkelerine daha uygun olduğu yönünde görüş verdiği ve Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik'te düzenleyici kuruluşlara görevde yükselme sınavlarını düzenleme konusunda yetki verildiği gerekçesiyle kurum personelinin yönetim hizmetleri uzmanı kadrosuna atanması hususunun Kamu İhale Kurulunca Kamu İhale Kurumu Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği'nin 7. maddesinin (ı) bendinde düzenlendiği ileri sürülmüş ise de, söz konusu Devlet Personel Başkanlığına ait görüşün yetki unsuru yönünden Kurulca hazırlanan yönetmeliğe hukuki sıhhat kazandırmayacağı gibi yetki unsuru yönünden görüş verilmediği; öte yandan, davalı idare personelinin atanmaları noktasında yönetmelik çıkarma yetkisinin kanunda münhasıran Cumhurbaşkanına verildiği, bu durumda kanunla verilen bir görevin yönetmelik ile yapılmış olsa dahi yetki devrine konu olmasının da mümkün olmadığı, bu nedenle ilgili yönetmelik maddesinde hukuka uygunluk bulunmadığı gerekçesiyle dava konusu Kamu İhale Kurumu Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği'nin 7. maddesinin (ı) bendinin birinci ve ikinci alt bentlerinin iptaline hükmedilmiştir.
Bölge İdare Mahkemesi Kararının Özeti : …Bölge İdare Mahkemesi … İdari Dava Dairesinin temyize konu kararıyla; dava konusu Yönetmelik'in dayanağını Genel Yönetmelik'in oluşturduğu, Genel Yönetmelik'in kapsam maddesi incelendiğinde, kurumların müdür ve daha alt görevlere yapılacak görevde yükselme mahiyetindeki asaleten atamalarının, Genel Yönetmelik kapsamında olduğunun görüldüğü; bu durumda kurumların da ancak müdürlük ve alt kadrolara görevde yükselme suretiyle yapılacak atamalarının görevde yükselme yönetmelikleri kapsamında düzenlenebileceğinin açık olduğu; dava konusu düzenleme incelendiğinde, yönetim hizmetleri uzmanlığı kadrosuna başvurabilecek unvanlar arasında birim müdürü kadrosunun da sayılmış olduğu ve söz konusu kadronun müdürlük kadrosunun üstü niteliğinde düzenlendiği, davalı idarenin … sayılı Ankara Bölge İdare Mahkemesi … İdari Dava Dairesi dosyasına sunmuş olduğu savunma dilekçesinde, yönetim hizmetleri uzmanlığı unvanının, birim müdürü kadro unvanının üstünde ve daire başkanı kadro unvanının altında bir pozisyonda yer aldığının ve bu unvanın kurum personelinin görevde yükselme yoluyla yükselebileceği nihai üst unvan durumunda bulunduğunun belirtildiği, bütün bu anlatımlar ışığı altında, yönetim hizmetleri uzmanlığı unvanının, birim müdürlüğü (müdürlük) unvanının üzerinde yer alan bir unvan olduğu, Genel Yönetmelik'in kapsam maddesi dikkate alındığında, görevde yükselme yönetmelikleriyle en üst unvan olarak müdürlük unvanına yapılacak atamaların düzenlenebileceği dikkate alındığında, müdürlük unvanının üzerinde yer alan bir unvanın görevde yükselme yönetmeliği kapsamında görevde yükselme şeklinde düzenlenmesine olanak bulunmadığı, dava konusu düzenlemede bu yönden de hukuka uyarlık bulunmadığı gerekçesiyle davalı idare istinaf başvurusunun yukarıda açıklanan gerekçe de eklenilmek suretiyle reddine karar verilmiştir.
TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Kamu İhale Kurumu Teşkilatı ve Personelinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik'le onbeş kişilik yönetim hizmetleri uzmanı kadrosunun ihdas edildiği, Kamu İhale Kanunu ve anılan Yönetmelik'ten Kurum personelinin atanma ve çalışma usul ve esaslarının Bakanlar Kurulu (Cumhurbaşkanı) tarafından çıkarılacak yönetmelikle, Kurum personelinin ücretleri ile diğer mali ve sosyal haklarının ise Kamu İhale Kurumu tarafından çıkarılacak yönetmelikle belirleneceğinin anlaşıldığı, yönetim hizmetleri uzmanı kadrosuna atanma şartlarının ilk defa 21/12/2010 günlü ve 27792 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Kamu İhale Kurumu İnsan Kaynakları Yönetmeliği’nde düzenlendiği, anılan düzenleme henüz taslak aşamasındayken, taslağa ilişkin görüşleri sorulan kurumlardan Devlet Personel Başkanlığının 24/08/2010 günlü görüş yazısında; anılan hükmün Kurumca hazırlanacak görevde yükselme ve unvan değişikliği yönetmeliğinde düzenlenmesinin daha uygun olacağının; Başbakanlık Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğünün 22/11/2010 tarihli görüşünde ise “söz konusu kadroya atanabilmek için sınav şartı konulmasının ve benzer statüye sahip kadrolara da aynı imkanın verilmesinin, eşitlik ilkesi ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda belirtilen kariyer ve liyakat ilkelerine daha uygun bir düzenleme olacağının değerlendirildiğinin" belirtildiği,
Kamu İhale Kurumu İnsan Kaynakları Yönetmeliği'nin yürürlüğe girmesinden sonra ilk atamaların, atama şartlarını sağlayan kurum personeli arasından 2011 yılında gerçekleştirildiği, ancak atamaların yapılmasından hemen sonra hem atamaların hem de Yönetmelik hükmünün iptali istemiyle çok sayıda dava açıldığı ve söz konusu davalarda “Davalı idarenin, münhasıran bu konuda Yönetmelik çıkarma yetkisi bulunmadığı ve usulüne uygun olmayan yetki devri sonucu çıkarılan Yönetmeliğe dayanılarak tesis edilen dava konusu işlemlerde ve bu işlemler uyarınca yapılan atamalarda hukuka uyarlık bulunmadığı” şeklindeki gerekçelerle dava konusu işlemin iptaline karar verildiği, mahkeme kararının gereklerini yerine getirmek üzere ilgili personelin tamamının önceki görevlerine yeniden atandıkları,
31/05/2013 günlü, 28663 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan değişiklikle yönetim hizmetleri uzmanı kadrosunun Kurum Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği’nin 5/1 maddesinin (b) bendine (araştırma ve planlama hizmetleri grubu) eklenerek, görevde yükselmeye tabi hizmet grupları ve kadrolar arasında sayılmak suretiyle sınav sürecine tabi tutulması gereken kadrolar arasına dahil edildiği; 13/03/2015 günlü, 29294 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan yönetmelik değişiklikleri ile Kamu İhale Kurumu Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği’nin kadrolara ilişkin özel şartların düzenlendiği 7/1. maddesine eklenen (ı) bendi ile söz konusu kadroya görevde yükselme suretiyle atanacaklarda aranacak özel şertların belirlendiği,
Yönetmeliğin 5. maddesinde görevde yükselmeye tabi kadrolar ile unvan değişikliğine tabi kadroların sayıldığı, aynı Yönetmeliğin 7. maddesinin (ı) bendinde ise unvan değişikliğine tabi olan mühendis, mimar, istatistikçi, programcı ve mütercim-tercümanın belli şartlar altında görevde yükselmeye tabi kadrolardan olan yönetim hizmetleri uzmanı kadrosuna atanabileceğinin hüküm altına alındığı, davacı bu listeye göre unvan değişikliğine tabi olan istatistikçi ve mütercim tercümanın görevde yükselme sınavına giremeyeceğini iddia etse de, Yönetmeliğin 5. maddesinde sayılan listenin kimlerin hangi sınava girebileceğini değil, hangi unvana hangi sınavla sahip olunabileceğini belirleyen bir liste olduğu, unvan değişikliğine tabi kadroların unvan değişikliği sınavına ilişkin hükümler doğrultusunda elde edimesinden sonra görevde yükselme sınavına tabi kadroların sınavına girilmesini engelleyen herhangi bir hüküm bulunmadığı,
Yönetim hizmetleri uzmanı kadrosuna sınavla atanabileceği öngörülen kadro unvanlarından üçünün görevde yükselmeye tabi hizmet grupları içinde (birim müdürü, araştırmacı ve çözümleyici) beş kadro unvanının ise unvan değişikliğine tabi kadrolar arasında yer aldığı (mimar, mühendis, müterci-tercüan, istatistikçi ve programcı), Kurumun ücret sistemi içinde bu kadro unvanlarında bulunan personele aynı ya da birbirine yakın ücretler ödendiği, söz konusu kadro unvanları arasında Kurumun ücret yapısı itibarıyla da herhangi bir ayrıma gidilmediği,
Kamu kurumlarında görevde yükselme ve unvan değişikliğine ilişkin usul ve esasların genel olarak Kamu Kurum Ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliğine Dair Genel Yönetmelik hükümlerine göre belirlendiği, düzenleyici ve denetleyici kurumlara ise anılan hususta kendi personeline yönelik düzenleme yapma yetkisinin verildiği savunulmaktadır.
KARŞI TARAFIN CEVABI : Temyiz isteminin reddi gerektiği yolundadır.
DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile Bölge İdare Mahkemesi kararının gerekçeli olarak onanması gerektiği düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay İkinci Dairesince, Tetkik Hakiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra dosyanın tekemmül ettiği anlaşıldığından davalı idarenin yürütmenin durdurulması istemi hakkında karar verilmeksizin gereği görüşüldü:
İNCELEME VE GEREKÇE :
MADDİ OLAY :
Kamu İhale Kurumunda birim müdürü olarak görev yapan davacı, 04-29 Haziran 2018 tarihleri arasında 10 kişilik kadro için yapılan Yönetim Hizmetleri Uzmanlığı Görevde Yükselme Sınavı'nda 12. olarak yedek listede yer alması üzerine Kamu İhale Kurumu Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği'nin 7. maddesine 13/03/2015 günlü, 26264 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren değişiklikle eklenen (ı) bendinin birinci ve ikinci alt bentlerinin iptali istemiyle temyizen incelenmekte olan davayı açmıştır.
01/03/2011 günlü, 27861 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Kamu İhale Kurumu Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği'nin dava konusu edilen 13/05/2015 günlü, 29294 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Yönetmelikle Değişik 7. maddesi şu şekildedir:
"Görevde yükselme sınavı suretiyle atanacaklarda aranacak özel şartlar
Bu Yönetmelik kapsamındaki görevlere, görevde yükselme suretiyle atanacaklarda; Kurum kadrolarında çalışma süresi belirtilmeyen görevler için, Kurum kadrolarında en az iki yıl süreyle görev yapmış olmak şartı ile ilan edilen kadrolar için Kurumda alt görevlerde çalışmış olma şartı ve süresini sağlayan personel bulunmaması durumu hariç olmak üzere alt görevlerde ise en az bir yıl süreyle çalışmış olmak şartı ve aşağıdaki diğer özel şartlar aranır.
.......
ı) Yönetim hizmetleri uzmanı kadrosuna atanabilmek için;
1) En az dört yıllık fakülte veya yüksekokullardan ya da dengi okullardan mezun olmak,
2) En az 10 yıl kamu hizmeti bulunmak ve Kurumda en az 3 yıl birim müdürü, araştırmacı, mühendis, mimar, istatistikçi, çözümleyici, programcı veya mütercim-tercüman kadrosunda çalışmış olmak."
İLGİLİ MEVZUAT:
22/01/2002 günlü, 24648 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Kamu İhale Kanunu'nun "Kamu İhale Kurumu" başlıklı 53. maddesinde; Kurumun hizmet birimleri ile bunların görev ve sorumlulukları, personelin atanma ve çalışma usul ve esasları ile çalıştırılacak sözleşmeli personelin unvanı, sayısı ve niteliklerinin Bakanlar Kurulu (Cumhurbaşkanı) tarafından çıkarılacak yönetmelikle düzenleneceği hükme bağlanmıştır.
Anılan Kanun hükmüne dayanılarak hazırlanan ve 01/12/2009 günlü, 27419 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Kamu İhale Kurumu Teşkilatı ve Personelin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik'in "Personelin atanması ve istihdam politikası" başlıklı 39. maddesinde, "Kurumun istihdam politikası ve planlamasına ilişkin hususlar ile personelin göreve alınmasına, hizmet şartlarına, niteliklerine, atanma ve yetiştirilmelerine, hak, ödev ve sorumluluklarına, görevde yükselmeleri ile disiplin ve diğer özlük işlerine ilişkin usul ve esaslar 657 sayılı Kanun hükümleri dikkate alınarak Kurul tarafından çıkarılan bir yönetmelikle düzenlenir." hükmüne; "Yeni ihdas olunan unvanlar ve hakları" başlıklı Geçici 1. maddesinin 2. fıkrasında, "23/6/2008 tarihli ve 2008/13858 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Kamu İhale Kurumunun Teşkilatı ile Kurum Personelinin Mali ve Sosyal Hakları, Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelikle yeni ihdas olunan unvanlar ile bu Yönetmelikle yeni ihdas olunan Yönetim Hizmetleri Uzmanı unvanının aylık ücret ve diğer mali ve sosyal hakları, Kurum içi hiyerarşik yapıyı bozmamak ve bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden itibaren uygulanmak üzere, Kurul tarafından belirlenir." hükmüne yer verilmiştir.
18/04/1999 günlü, 23670 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelik'in "Kapsam" başlıklı 2. maddesinde "Bu Yönetmelik, özel kanunlardaki düzenlemeler saklı kalmak kaydıyla;
a) 13/12/1983 tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) ve (III) sayılı cetvellerde yer alan kadrolarda,
b) İl özel idareleri ve belediyeler ile bunların kurdukları birlik, müessese ve işletmelere ait memur kadrolarında,
c) Düzenleyici ve denetleyici kurumlara ait memur kadrolarında,
d) Özelleştirme kapsam ve programında bulunan kuruluşlar da dahil olmak üzere kamu iktisadi teşebbüsleri ve bağlı ortaklıklarına ait memur kadroları ile sözleşmeli personel pozisyonlarında istihdam edilen personelin, müdür ve daha alt görevlere yapılacak görevde yükselme mahiyetindeki asaleten atamaları ile en az ortaöğretim düzeyinde mesleki veya teknik eğitim sonucu ihraz edilen unvanlara ilişkin unvan değişikliği mahiyetindeki asaleten atamaları hakkında uygulanır..." düzenlemesi; Geçici 7. maddesinde, "Düzenleyici ve denetleyici kurumlar, 657 sayılı Kanuna tabi personeline ilişkin görevde yükselme ve unvan değişikliğine dair yönetmeliklerini, Devlet Personel Başkanlığının uygun görüşünü alarak bu maddenin yayımı tarihinden itibaren en geç altı ay içinde yürürlüğe koyar." düzenlemesi yer almıştır.
01/03/2011 günlü, 27861 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Kamu İhale Kurumu Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği'nin "Görevde yükselme ve unvan değişikliğine tabi hizmet grupları ve kadrolar" başlıklı 5. maddesinde;
"(1) Görevde yükselmeye tabi hizmet grupları ve kadrolar şunlardır:
a) Yönetim Hizmetleri Grubu; 1) Birim müdürü, 2) Özel büro müdür yardımcısı, 3) Birim şefi.
b) Araştırma ve Planlama Hizmetleri Grubu; 1) Yönetim Hizmetleri Uzmanı, 2) Araştırmacı.
c) Bilgi İşlem Hizmetleri Grubu; 1) Çözümleyici.
ç) İdari Hizmetler Grubu; 1) Büro görevlisi, bilgisayar işletmeni,ayniyat memuru,arşiv memuru, dava takip memuru, iletişim görevlisi, santralmemuru, 2) Şoför. d) Destek Hizmetleri Grubu; 1) Dağıtıcı.
(2) Unvan değişikliğine tabi kadrolar:
a) Mimar, mühendis, avukat, istatistikçi, programcı, mütercim - tercüman, hemşire, teknisyen." hükmüne yer verilmiştir.
HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
Kuruluş ve görevleri yasayla düzenlenen idare, görev alanlarını ilgilendiren yasaların uygulanmasını sağlamak üzere ve bunlara aykırı olmamak şartıyla yönetmelik çıkarma yetkisini haiz olmakla birlikte, idarenin bu yetkiyi kullanabilmesi için kanunla yetkilendirilmiş olması gerekmektedir. Yetki unsuru kamu düzenindendir ve idari işlemlerin kanuniliği ilkesinin doğal sonucu olarak idare, dayanağını yasadan almayan bir yetkiyi kullanamaz. Bu kapsamda, yasada işlemin belli bir yer ya da kişi tarafından tesis edilmesi öngörülmüş ise, işlem ancak bu yer ya da kişi tarafından tesis edilmesi durumunda sıhhat kazanacak; kanunda öngörülmeyen yer ya da kişi tarafından işlemin tesis edilmesi halinde, işlem kişi yönünden yetkisizlik nedeniyle hukuka aykırı olacaktır.
4734 sayılı Kanun'un yukarıda belirtilen 53. maddesinde; Kurumun hizmet birimleri ile bunların görev ve sorumluluklarının, personelin atanma ve çalışma usul ve esasları ile çalıştırılacak sözleşmeli personelin unvanı, sayısı, niteliklerinin Kurulun önerisi ve Maliye Bakanlığının görüşü üzerine Bakanlar Kurulu (Cumhurbaşkanlığı) tarafından çıkarılacak yönetmelikle düzenleneceği öngörülmüş, bu hüküm dayanak alınarak Bakanlar Kurulu tarafından çıkarılan Kamu İhale Kurumu Teşkilatı ve Personelinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik'in 39. maddesi ile de Kurum personelinin görevde yükselmelerinin Kurul tarafından çıkarılan bir yönetmelikle düzenleneceği hükme bağlanmıştır.
Öte yandan, Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelik'in Geçici 7. maddesinde düzenleyici ve denetleyici kurumlara 657 sayılı Kanun'a tabi personeline ilişkin görevde yükselme ve unvan değişikliğine dair yönetmeliklerini düzenleme konusunda yetki verilmiştir.
Hukuk kurallarının uyuşmazlığa uygulanması sırasında aynı konunun farklı mevzuat hükümlerinde farklı şekilde düzenlenmesi durumunda, somut uyuşmazlığa hangi kuralın uygulanacağı konusunda doktrin ve yargı içtihatlarıyla kabul edilmiş bazı ilkeler bulunmaktadır. Bunlardan biri de "üstün kural ilkesi"dir. Bu ilkeye göre, aynı konuyu farklı şekilde düzenleyen hukuk kurallarından hangisi normlar hiyerarşisinde daha üstte bulunuyor ise, uyuşmazlığa o kuralın uygulanması gerekmektedir.
Dava konusu uyuşmazlıkta da Kurum personelinin atama işlemleriyle ilgili düzenleme yapma konusunda Bakanlar Kuruluna yetki verilirken, görevde yükselmeye ilişkin Genel Yönetmelik'te bu konuda düzenleme yapma yetkisi Kuruma bırakılmıştır. Şu halde, yukarıda anılan üstün kural ilkesi gereğince uyuşmazlıkta 4734 sayılı Kanun'un 53. maddesinin uygulanması gerektiğinden, Kurum personelinin atamaya ilişkin düzenlemelerinin Bakanlar Kurulu (Cumhurbaşkanlığı) tarafından çıkarılması gerektiği, davalı Kurumun münhasıran bu konuda Yönetmelik çıkarma yetkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Diğer yandan 4734 sayılı Kanun'a dayanılarak Bakanlar Kurulu kararıyla çıkarılan Kurum Personelinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik'in görevde yükselmeye tabi atamalar konusunda çıkarılacak Yönetmelik konusunda Kurul'a yetki vermesinin de usulüne uygun bir yetki devri olarak kabul edilmesi olanaklı değildir.
Bu durumda; yönetim hizmetleri uzmanı kadrosuna görevde yükselme sınavına tabi olarak atanma şartlarının Kurum tarafından çıkarılan Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği'nde düzenlenmesinde yetki unsuru yönünden hukuka uyarlık, dava konusu düzenlemenin iptali yolundaki Bölge İdare Mahkemesi kararında da sonucu itibarıyla hukuki isabetsizlik görülmemiştir.
KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. DAVALI İDARENİN TEMYİZ İSTEMİNİN REDDİNE,
2. … Bölge İdare Mahkemesi … İdari Dava Dairesince verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın yukarıda belirtilen gerekçeyle ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan davalı idare üzerinde bırakılmasına,
4. 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 7035 sayılı Kanun ile değişik 50. maddesi uyarınca, bu onama kararının taraflara ve bir örneğinin de … Bölge İdare Mahkemesi … İdari Dava Dairesine gönderilmesini teminen dosyanın, kararı veren … İdare Mahkemesine gönderilmesine 22/03/2022 tarihinde oybirliğiyle kesin olarak karar verildi.
Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.
