Abaküs Yazılım
8. Daire
Esas No: 2018/4313
Karar No: 2021/1118
Karar Tarihi: 24.02.2021

Danıştay 8. Daire 2018/4313 Esas 2021/1118 Karar Sayılı İlamı


T.C.
D A N I Ş T A Y
SEKİZİNCİ DAİRE
Esas No : 2018/4313
Karar No : 2021/1118

DAVACI : …
VEKİLLERİ : Av. … - Av. …

DAVALILAR : 1- …Bakanlığı - …
VEKİLİ : Av. …
2- … Belediye Başkanlığı - …
VEKİLİ : Av. …

İSTEMİN ÖZETİ :
1- İstanbul İli, Başakşehir İlçesi belediye meclisi üyesi olan davacı tarafından, Başakşehir Belediye Meclisinin, inşaatı devam eden ve belediyeye ait olan iki adet kapalı pazar yerinin haftanın belli günlerinde kapalı semt pazarı olarak işletilmesi için bedelli olarak, 25 yıl süreyle belediye şirketine verilmesine ilişkin, … tarih ve … sayılı kararlarının ve;
2- Bu kararların dayanağı olan Pazar Yerleri Hakkında Yönetmeliğin 5. maddesinin 8. fıkrasının iptali istemidir.

DAVACININ İDDİALARI :
2886 sayılı Devlet İhale Kanunu uyarınca belediyeye ait tüm taşınmazların ihaleyle kira ya da tahsisi gerektiği, belediye şirketine doğrudan tahsis edilerek bu kuralın ihlal edildiği, bedelin düşük olması sebebiyle belediyenin zarara uğradığı, şirketin kuruluş amacının pazar işletmesi değil inşaat yapmak olduğu oysa belediye şirketinin kuruluş amacının belediye hizmeti ile ilgili olması gerektiği; 5393 sayılı Belediye Kanununda pazar yerinin işletilmesi için şirkete yetki verilmesi yönünde meclise bir yetki verilmediği, … ada, … sayılı parseldeki pazar yerine ilişkin imar planının Mahkemece iptal edildiği öne sürülmektedir.

DAVALI İDARELERİN SAVUNMALARI :

… BAKANLIĞININ SAVUNMASININ ÖZETİ : Davaya konu Yönetmeliğin, dayanak 5957 sayılı Yasanın 7. maddesiyle aynı hükümleri içerdiği, üst hukuk normlarına uygun olduğu öne sürülerek davanın reddi gerektiği savunulmaktadır.

… BELEDİYE BAŞKANLIĞI'NIN SAVUNMASININ ÖZETİ : Yönetmeliğin dayanağı olan 5957 sayılı Yasanın 7. maddesinde, belediye şirketlerine doğrudan pazar yerlerini işletme hakkı tanındığı, işlemin tahsis mahiyetinde olması sebebiyle 2886 sayılı Yasanın uygulanamayacağı; öte yandan; 5957 sayılı Yasanın, pazar yerleriyle ilgili özel nitelikte bir yasa olduğu, işletme haklarının bedelli olması sebebiyle kamunun bir zararının olmadığı öne sürülerek davanın reddi gerektiği savunulmaktadır.

DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : Davanın reddi gerektiği düşünülmektedir.

DANIŞTAY SAVCISI : …
DÜŞÜNCESİ : Dava; İstanbul İli, Başakşehir İlçesi belediye meclisi üyesi olan davacı tarafından, Başakşehir Belediye Meclisinin, inşaatı devam eden ve belediyeye ait olan iki adet kapalı pazar yerinin haftanın belli günlerinde kapalı semt pazarı olarak işletilmesi için bedelli olarak, 25 yıl süreyle belediye şirketine verilmesine ilişkin, … tarih ve …, … sayılı kararlarının ve bu kararların dayanağı olan Pazar Yerleri Hakkında Yönetmeliğin 5. maddesinin 8. fıkrasının iptali istemiyle açılmıştır.
11/3/2010 tarihli 5957 sayılı Sebze ve Meyveler ile Yeterli Arz ve Talep Derinliği Bulunan Diğer Malların Ticaretinin Düzenlenmesi Hakkında Kanun'un 28/3/2013 tarihli ve 6455 sayılı Kanunun 69 ve 70. Maddeleriyle değişik "Pazar yerleri" başlıklı 7. Maddesinde, 1. fıkrasında, "(1) Semt pazarları, imar planında belirlenmiş veya asıl tahsis amacını engellememek kaydıyla ayrılmış diğer alanlarda tüketici piyasasının büyüklüğü, ulaşım imkânları, semt pazarı sayısı ve bunların birbirlerine yakınlığı ile semt pazarının çevreye, altyapıya ve trafiğe getireceği yükler ile can ve mal güvenliği riski göz önünde bulundurularak (…)(2) kurulur."; 5. Fıkrasında, " (5) Belediyeler, modern pazar yerleri kurmak, işletmek ya da Bakanlığın belirleyeceği usul ve esaslar dahilinde yüzde ellisinden fazlasına sahip oldukları iştiraklerince kurulmasını ve işletilmesini sağlamak, pazar yerlerinde malların hijyenik şartlarda satışa sunulmasını sağlayıcı uygun çalışma ortamını oluşturmak ve altyapı ile çevre düzenlemelerini yapmak, tüketicinin korunmasına yönelik tedbirleri almak ve gerekli denetimleri yapmakla görevlidir."; 6. Fıkrasında, "(6) Pazar yerlerinin kurulması ve kapatılmasına, işleyiş, yönetim ve denetimine, üretici ve pazarcılarda aranılacak niteliklere, bunların çalışmalarına, yapacakları satışlara, haklarına, uymakla yükümlü bulundukları kurallara ve faaliyetlerinin yürütülmesine dair diğer hususlara ilişkin usul ve esaslar ilgili bakanlıkların uygun görüşleri alınarak Bakanlıkça çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir." hükmü getirilmiştir.
Aktarılan hüküm uyarınca hazırlanarak 12.07.2012 tarihli, 28351 sayılı R.G.'de yayımlanarak yürürlüğe giren Pazar Yerleri Hakkında Yönetmelik'in, "Pazar yerlerinin kurulması ve işletilmesi" başlıklı 5. Maddesinde, "(1) (Değişik:RG-13/7/2013-28706) Pazar yerleri, imar planında belirlenmiş veya asıl tahsis amacını engellememek kaydıyla ayrılmış diğer alanlarda bu Yönetmelikte belirtilen asgari koşulları taşıyacak şekilde belediyeler veya yüzde ellisinden fazlasına sahip oldukları iştirakleri tarafından kurulur. Gerçek veya diğer tüzel kişiler tarafından pazar yeri kurulamaz.
(2) Pazar yerinin kurulmasına, 7 nci maddede belirtilen komisyonun raporu göz önünde bulundurularak belediye meclisince karar verilir.
(3) Semt pazarının kurulmasında, tüketici piyasasının büyüklüğü, ulaşım imkânları, semt pazarı sayısı ve bunların birbirlerine yakınlığı ile semt pazarının çevreye, altyapıya ve trafiğe getireceği yükler ile can ve mal güvenliği riski göz önünde bulundurulur.
(4) Üretici pazarının kurulmasında, yörede yetiştirilen mal miktarı ve çeşidi, üretim sezonu ile üretici ve tüketici talepleri dikkate alınır.
(5) Semt pazarı kurulan yerlerde, üretici pazarı semt pazarı ile aynı günde kurulamaz.
(6) (Değişik:RG-13/7/2013-28706) Münhasıran organik malların veya diğer gıda ve ihtiyaç maddelerinin satışı amacıyla da semt pazarı kurulabilir.
(7) İmar planlarında pazar yerlerinin belirlenmesinde, bu Yönetmelikte yer alan hükümler belediyelerce göz önünde bulundurulur.
(8) (Değişik:RG-13/7/2013-28706) Pazar yerleri, belediyeler veya yüzde ellisinden fazlasına sahip oldukları iştiraklerince işletilir ve bu yetki devredilemez. Ancak, pazar yerlerinin işletilmesine ilişkin bazı hizmetler, bu Yönetmelik ve ilgili mevzuat hükümlerine aykırı hüküm içermeyecek şekilde yapılacak belirli süreli protokoller ile meslek kuruluşları eliyle yürütülebilir. Meslek kuruluşları, bu fıkrada belirtilen belediye iştiraklerine ortak olabilir.
(9) (Ek:RG-13/7/2013-28706) Pazar yeri kuracak ve/veya işletecek belediye iştiraklerinin;
a) Anonim şirket şeklinde kurulması,
......... sahip olması gerekir". Hükmü getirilmiştir..
Pazar Yerleri Hakkında Yönetmeliğin 5. maddesinin 8. fıkrasının iptali istemi incelendiğinde;
Bahse konu maddede 13/7/2013 tarihli 28706 sayılı R.G.'de yayımlanan yönetmelikle yapılan, pazar yerlerinin işletilmesinde belediyelerin yanında yüzde ellisinden fazlasına sahip oldukları iştiraklerin de dahil edilmesi yolundaki değişiklik; Yönetmeliğin dayanağı 5957 sayılı Yasanın, "pazar yerleri"ni düzenleyen 7. Maddesinde, 28/3/2013 tarihli ve 6455 sayılı Kanun ile yapılan değişikliğe uygun olup üst hukuk normlarına aykırılık görülmemiştir.
Başakşehir Belediye Meclisinin 10.07.2015 tarih ve 2015/61 tarihli karara gelince;
Başakşehir İlçesi Bahçeşehir … Kısım Mahallesi … Bulvarı, …Ada … Parsel "pazar alanı" lejantlı alan üzerinde inşaatı devam eden kapalı pazar yerinin, 25 yıl süreyle kapalı pazar yerleri kurulmak ve işletilmek üzere belediye şirketine verilmesine ilişkin dava konusu karar alınmış ise de; bahse konu taşınmaz ile ilgli dava konusu Meclis kararından önce Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın … tarih ve … sayılı Bakanlık Makam Oluru ile onaylanan İstanbul ili, Başakşehir ilçesi, … Gölet Alanı ile Pazar Alanına ilişkin 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğinin, vatandaşlar tarafından dava konusu edildiği; … İdare Mahkemesinde açılan davada yapılan keşif ve bilirkişi incelemesi sonucunda; "Dava konusu nazım plandan önce geçerli olan 1/5000 ölçekli nazım imar planında, dava konusu … ada … parselin, kısmen yönetim merkezleri alanı, kısmen yol alanı, kısmen de İSKİ koruma kuşakları alan sınırı lejantlarında kalmaktayken, dava konusu imar planı değişikliği ile "pazar alanı"na alındığı; taşınmaz üzerindeki yönetim merkezleri alanının kaldırılmasının bölge geneli için kurgulanmış bütünlüğü ve donatı dengesini olumsuz yönde bozacak nitelikte olduğu tespit edilerek; plan değişikliklerinde şehircilik ilkelerine, planlama esaslarına, kamu yararına ve hukuka uyarlık bulunmadığı gerekçesiyle iptal edildiği; … İdare Mahkemesinin … tarihli, E:…, K:… sayılı "iptal" kararına yapılan istinaf başvurusunun da …Bölge İdare Mahkemesinin … tarihli, E:… K:… sayılı kararıyla reddedilmiş olduğu anlaşılmaktadır.
Bu durumda; dava konusu Meclis kararından önce tesisi edilmiş ve Meclis kararına dayanak olmuş olan, Nazım Plan ve Uygulama Plan değişikliklikleri yargı kararı ile iptal edilmiş olduğundan; dava konusu meclis kararında da hukuka uyarlık bulunmamaktadır.
Başakşehir Belediye Meclisinin … tarih ve … tarihli karara gelince;
Başakşehir İlçesi Kayabaşı Mahallesi … Caddesi … Pafta … Ada Park Parsel üzerinde kurulmasına karar verilen ve inşaatı devam eden "kapalı oyun alanı", haftanın belli günlerinde "kapalı semt pazarı" olarak işletilmesi için 25 yıl süre ile belediye şirketine verilmiş ise de;
Pazar Yerleri Hakkında Yönetmelik'in 5. Maddesindeki "(2) Pazar yerinin kurulmasına, 7 nci maddede belirtilen komisyonun raporu göz önünde bulundurularak belediye meclisince karar verilir.
(3) Semt pazarının kurulmasında, tüketici piyasasının büyüklüğü, ulaşım imkânları, semt pazarı sayısı ve bunların birbirlerine yakınlığı ile semt pazarının çevreye, altyapıya ve trafiğe getireceği yükler ile can ve mal güvenliği riski göz önünde bulundurulur."; 7. maddesindeki, "(1) İmar planında pazar yeri olarak belirlenen veya belirlenecek (Değişik ibare:RG-13/7/2013-28706) alanlar ile asıl tahsis amacını engellememek kaydıyla ayrılmış veya ayrılacak diğer alanların, bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinin üçüncü ve dördüncü fıkralarına uygunluğunu değerlendirmek üzere bir komisyon kurulur. Komisyon tarafından hazırlanan rapor, belediye meclisine sunulur.; (2) Başkanlığı, ilgili belediye başkanı ya da görevlendireceği yardımcısı tarafından yürütülen pazar yeri kuruluş komisyonu; belediyenin imar ve denetim ile ilgili müdürlüklerinden görevlendirilecek iki temsilci ile il müdürlüğü, il/ilçe emniyet müdürlüğü, il/ilçe gıda, tarım ve hayvancılık müdürlüğü, il/ilçe sağlık müdürlüğü/ilçe sağlık grup başkanlığı, ilgili meslek kuruluşu ve ziraat odası ile o yerde faaliyet gösteren en fazla üyeye sahip tüketici örgütünce belirlenecek birer temsilci olmak üzere on üyeden oluşur.;(3) Tüketici örgütü bulunmayan yerlerde tüketiciler, o yerde en fazla ortağa sahip tüketim kooperatifleri tarafından temsil edilir. Komisyonun, o yerde ilgili kuruluşun bulunmamasından kaynaklanan noksan üyelikleri, sırasıyla ilçe ya da il nezdinde faaliyet gösteren ilgili kuruluşça doldurulur." hükümleri uyarınca gerekli komisyon kurulmak suretiyle; bahse konu alanın aynı zamanda pazar yeri olarak kullanılmasının uygun olup olmadığı; semt pazarının çevreye, altyapıya ve trafiğe getireceği yükler ile can ve mal güvenliği riski göz önünde bulundurulduğuna dair bir çalışma yapıldığına dair bilgi belge olmadığı anlaşılmakta olup; öncesinde mevzuat gereği yapılması gereken çalışmalar yapılmadan, doğrudan oyun alanının belli günlerde pazar yeri olarak kullanılması ve işletme hakkının 25 yıllığına belediye şirketine verilmesi yönünde işlem tesis edilmesinde hukuka uyarlık görülmemiştir.
Açıklanan nedenlerle, Başakşehir Belediye Meclisinin … tarih ve … ve … sayılı kararlarının iptaline; Pazar Yerleri Hakkında Yönetmeliğin 5. maddesinin 8. fıkrası yönünden ise davanın reddine karar verilmesi gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Sekizinci Dairesince duruşma için taraflara önceden bildirilen 24.02.2021 günü davacı ve vekilinin gelmediği, davalı Bakanlık vekili Av. … ile davalı …Belediye Başkanlığı vekili Av. …'ın geldiği görüldükten ve davalıların savunmaları ile Danıştay Savcısının düşüncesi dinlenip duruşmaya son verildikten sonra işin gereği görüşüldü:

HUKUKİ SÜREÇ VE MADDİ OLAY :
Belediyeye ait olan ve imar planında pazar yeri olarak düzenlenen … Ada … parsel sayılı taşınmazda plandaki amaca uygun olarak kapalı pazar yeri inşaa edilmektedir. Yine belediyeye ait olup imar planında park alanında kalan 907 ada park parsel sayılı taşınmazda inşaa edilen kapalı oyun alanı ile ilgili olarak, ihtiyaç olması sebebiyle ve Pazar Yerleri Hakkında Yönetmelik hükümleri uyarınca oluşturulan pazar yeri kuruluş komisyonunun uygunluk raporu uyarınca belediye meclisi tarafından, … gün ve … sayılı kararı ile bu oyun alanının haftanın belli günlerinde kapalı semt pazarı olarak kullanılmasına karar verilmiştir.
Her iki pazar yerinde inşaa çalışmaları sürerken … gün ve … sayılı meclis kararı ile … ada … parseldeki semt pazarının 25 yıl süre ve 1.8000.000.-Tl bedelle; 2015/62 sayılı meclis kararı ile 907 ada parsel sayılı taşınmazdaki pazar yerinin de 25 yıl süre ve 12.000.000.-TL bedelle belediye şirketi olan …A.Ş tarafından işletilmesine karar verilir.
Davacı tarafından bu meclis kararları ile dayanağı Yönetmelik kuralının iptali istemiyle bakılan dava açılmıştır.
İLGİLİ MEVZUAT :
5957 sayılı Sebze ve Meyveler ile Yeterli Arz ve Talep Derinliği Bulunan Diğer Malların Ticaretinin Düzenlenmesi Hakkında Kanunun "Tanımlar" başlıklı 2. maddesinin 1. fıkrasının (j) bendinde pazar yerinin; belediyelerce tespit edilecek yer ve günlerde kurulan üretici ve semt pazarları olduğu; (m) bendinde; semt pazarlarının üreticiler ve pazarcılar tarafından satışa sunulan mallar ile belediyece müsaade edilen diğer gıda ve ihtiyaç maddelerinin doğrudan tüketicilere perakende olarak satıldığı açık veya kapalı pazar yerlerini ifade ettiği hükme bağlanmış; "pazar yerleri" başlıklı 7. maddesinde ise;
" (1) Semt pazarları, imar planında belirlenmiş veya asıl tahsis amacını engellememek kaydıyla ayrılmış diğer alanlarda tüketici piyasasının büyüklüğü, ulaşım imkânları, semt pazarı sayısı ve bunların birbirlerine yakınlığı ile semt pazarının çevreye, altyapıya ve trafiğe getireceği yükler ile can ve mal güvenliği riski göz önünde bulundurularak (…) kurulur.
(2) Semt pazarında bulunan toplam satış yeri sayısının en az yüzde yirmisi özel satış yeri olarak üreticilere ayrılır. Ayrılan satış yerlerine üreticilerden yeteri kadar talep olmaması veya boşalan satış yerlerinin doldurulamaması hâlinde diğer talep sahiplerine de tahsis veya kiralama yapılabilir.
(3) Üretici pazarları, yörede yetiştirilen mal miktarı ve çeşidi, üretim sezonu ile üretici ve tüketici talepleri dikkate alınarak semt pazarlarının kurulduğu günlerle aynı olmamak şartıyla (…) (2) kurulur.
(4) Üreticiler, pazar yerlerinde kendi ürettikleri mallar dışında ve toptan satış miktarının iki katından az olmamak üzere belediyelerce belirlenen miktarın üzerinde satış yapamaz.
(5) Belediyeler, modern pazar yerleri kurmak, işletmek ya da Bakanlığın belirleyeceği usul ve esaslar dahilinde yüzde ellisinden fazlasına sahip oldukları iştiraklerince kurulmasını ve işletilmesini sağlamak, pazar yerlerinde malların hijyenik şartlarda satışa sunulmasını sağlayıcı uygun çalışma ortamını oluşturmak ve altyapı ile çevre düzenlemelerini yapmak, tüketicinin korunmasına yönelik tedbirleri almak ve gerekli denetimleri yapmakla görevlidir.
(6) Pazar yerlerinin kurulması ve kapatılmasına, işleyiş, yönetim ve denetimine, üretici ve pazarcılarda aranılacak niteliklere, bunların çalışmalarına, yapacakları satışlara, haklarına, uymakla yükümlü bulundukları kurallara ve faaliyetlerinin yürütülmesine dair diğer hususlara ilişkin usul ve esaslar ilgili bakanlıkların uygun görüşleri alınarak Bakanlıkça çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir." hükmü yer almıştır.
12.07.2012 gün ve 28351 sayılı Resmi Gazete'de Yayımlanarak Yürürlüğe giren Pazar Yerleri Hakkında Yönetmeliğin "pazar yerlerinin kurulması ve işletilmesi" başlıklı 5. maddesinde; (1) Pazar yerleri, imar planında belirlenmiş alanlarda bu Yönetmelikte belirtilen asgari koşulları taşıyacak şekilde belediyeler tarafından kurulur. Gerçek veya tüzel kişiler tarafından pazar yeri kurulamaz. (2) Pazar yerinin kurulmasına, 7 nci maddede belirtilen komisyonun raporu göz önünde bulundurularak belediye meclisince karar verilir. (3) Semt pazarının kurulmasında, tüketici piyasasının büyüklüğü, ulaşım imkânları, semt pazarı sayısı ve bunların birbirlerine yakınlığı ile semt pazarının çevreye, altyapıya ve trafiğe getireceği yükler ile can ve mal güvenliği riski göz önünde bulundurulur. (4) Üretici pazarının kurulmasında, yörede yetiştirilen mal miktarı ve çeşidi, üretim sezonu ile üretici ve tüketici talepleri dikkate alınır. (5) Semt pazarı kurulan yerlerde, üretici pazarı semt pazarı ile aynı günde kurulamaz. (6) Münhasıran organik malların satışı amacıyla semt pazarı kurulabilir. (7) İmar planlarında pazar yerlerinin belirlenmesinde, bu Yönetmelikte yer alan hükümler belediyelerce göz önünde bulundurulur. (8) Pazar yerleri, belediyelerce işletilir ve bu yetki devredilemez. Ancak, pazar yerlerinin işletilmesine ilişkin bazı hizmetler, bu Yönetmelik ve ilgili mevzuat hükümlerine aykırı hüküm içermeyecek şekilde yapılacak belirli süreli protokoller ile meslek kuruluşları eliyle yürütebilir. Meslek Kuruluşları, bu fıkrada belirtilen belediye iştiraklerine ortak olabilir" düzenlemesi yer almaktadır.

HUKUKİ DEĞERENDİRME
Dava Konusu Yönetmelik Kuralının İncelenmesi :
Dava konusu Yönetmelik Kuralının, dayanağı Yasa kuralının tekrarı niteliğinde olup, Yasaya aykırı bir düzenleme içermediği, görülmekle dava konusu kuralda üst hukuk normlarına aykırılık bulunmamaktadır.
Dava Konusu Meclis Kararlarının İncelenmesi :
Yukarıda yer verilen mevzuat hükümleri uyarınca, belediyeler pazar yerlerini bizzat kurup işletebileceği gibi yüzde ellisinden fazlasına sahip oldukları belediye şirketleri tarafından da kurulup, işletilmesini sağlamak görev ve yetkisine sahip olup, pazarlar, imar planında pazar yeri olarak belirlenen yerler ile asıl kullanım amacına engel teşkil etmeyecek diğer alanlarda da kurulabilecektir.
Olayda; davalı belediye meclisince, planda pazar yeri olarak belirlenen … ada … parsel taşınmazda inşa edilen pazar yerinin işletilmesi işinin belediye şirketine devredildiği; şirkete devrine cevaz veren Yasa hükmünde, doğrudan şirketçe işletilmesini sağlamak yetkisinin tanındığı; planda pazar yeri olarak ayrılmayan alanların da pazar yeri olanda kullanılmasına imkan tanıyan hüküm karşısında; söz konusu alana dair imar planının iptal edilmesinin alanın pazar yeri olarak işletilmesine engel teşkil etmeyeceği açık olduğundan; yine planda başka amaçlarla tahsis edilen taşınmazların da asıl kullanım amacını engelememek şartıyla pazar yeri olarak kullanılabileceğinin hüküm altına alınması karşısında; park nitelikli … ada sayılı taşınmazın pazar yeri olarak kullanılması yönündeki meclis kararını müteakip, dava konusu kararla işletilmesi işinin belediye şirketine verilmesinde hukuka aykırı bir yön bulunmamaktadır.
Öte yandan, davacı tarafça, belediyelerin tahsis işinin 2886 sayılı Yasa uyarınca ihale ile yapılması gerektiği öne sürülmekte ise de; pazar yerinin işletilmesinin verilmesi işinin 5393 sayılı Yasada belirtilen taşınmaz tahsisi niteliğinde olmadığı; taşınmazın belediye uhdesinde kalıp, özel bir Yasa olan 5957 sayılı Yasanın tanıdığı imkan mucibince, pazar yerinin işletilmesi için belediye iştiraki olan şirkete yetki verildiği görülmekle, olayda 2886 sayılı Yasanın uygulanma kabiliyeti bulunmamaktadır.
Bununla birlikte, davacı tarafından, söz konusu taşınmazların pazar yerleri olarak belirlenmesine ilişkin idari kararlara bir itirazda bulunulmayıp; davanın, yalnız belediye şirketlerince işletilmesini sağlamaya yönelik kararlara ilişkin olması karşında; bahse konu yerlerin pazar yeri olarak belirlenmesine dair işlemlerin hukuki irdelemesi yapılmamıştır.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. DAVANIN REDDİNE,
2. Aşağıda dökümü yapılan ….- TL yargılama giderinin davacı üzerinde bırakılmasına, posta gideri avansından artan tutarın kararın kesinleşmesinden sonra istemi halinde davacıya iadesine,
3. Karar tarihinde yürürlükte bulunan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi uyarınca ...-TL vekâlet ücretinin davacıdan alınarak davalı idarelere verilmesine,
4. Bu kararın tebliğ tarihini izleyen 30 (otuz) gün içerisinde Danıştay Dava Daireleri Kuruluna temyiz yolu açık olmak üzere,
24/02/2021 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.


Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.

Son Eklenen İçtihatlar   AYM Kararları   Danıştay Kararları   Uyuşmazlık M. Kararları   Ceza Genel Kurulu Kararları   1. Ceza Dairesi Kararları   2. Ceza Dairesi Kararları   3. Ceza Dairesi Kararları   4. Ceza Dairesi Kararları   5. Ceza Dairesi Kararları   6. Ceza Dairesi Kararları   7. Ceza Dairesi Kararları   8. Ceza Dairesi Kararları   9. Ceza Dairesi Kararları   10. Ceza Dairesi Kararları   11. Ceza Dairesi Kararları   12. Ceza Dairesi Kararları   13. Ceza Dairesi Kararları   14. Ceza Dairesi Kararları   15. Ceza Dairesi Kararları   16. Ceza Dairesi Kararları   17. Ceza Dairesi Kararları   18. Ceza Dairesi Kararları   19. Ceza Dairesi Kararları   20. Ceza Dairesi Kararları   21. Ceza Dairesi Kararları   22. Ceza Dairesi Kararları   23. Ceza Dairesi Kararları   Hukuk Genel Kurulu Kararları   1. Hukuk Dairesi Kararları   2. Hukuk Dairesi Kararları   3. Hukuk Dairesi Kararları   4. Hukuk Dairesi Kararları   5. Hukuk Dairesi Kararları   6. Hukuk Dairesi Kararları   7. Hukuk Dairesi Kararları   8. Hukuk Dairesi Kararları   9. Hukuk Dairesi Kararları   10. Hukuk Dairesi Kararları   11. Hukuk Dairesi Kararları   12. Hukuk Dairesi Kararları   13. Hukuk Dairesi Kararları   14. Hukuk Dairesi Kararları   15. Hukuk Dairesi Kararları   16. Hukuk Dairesi Kararları   17. Hukuk Dairesi Kararları   18. Hukuk Dairesi Kararları   19. Hukuk Dairesi Kararları   20. Hukuk Dairesi Kararları   21. Hukuk Dairesi Kararları   22. Hukuk Dairesi Kararları   23. Hukuk Dairesi Kararları   BAM Hukuk M. Kararları   Yerel Mah. Kararları  


Avukat Web Sitesi