Abaküs Yazılım
13. Daire
Esas No: 2017/853
Karar No: 2021/747
Karar Tarihi: 02.03.2021

Danıştay 13. Daire 2017/853 Esas 2021/747 Karar Sayılı İlamı

T.C.
D A N I Ş T A Y
ONÜÇÜNCÜ DAİRE
Esas No:2017/853
Karar No:2021/747

TEMYİZ EDEN (DAVACI) : … İnşaat Taahhüt Petrol Ürünleri Pazarlama
Ticaret Sanayi Ltd. Şti.
VEKİLİ : Av. …

KARŞI TARAF (DAVALI) : … Kurumu
VEKİLİ : Av. …

İSTEMİN_KONUSU : ... İdare Mahkemesi'nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: Kredi ve Yurtlar Kurumu Bursa İl Müdürlüğü'nce 12/07/2016 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen ''Uludağ ve Halime Hatun Yurdu Banyo/WC Tadilatı Yapım İşi'' ihalesine ilişkin davacı şirket tarafından yapılan itirazen şikâyet başvurusunun ehliyet ve süre yönünden reddine dair Kamu İhale Kurulu'nun (Kurul) 03/08/2016 tarih ve 2016/UY.IV-1991 sayılı kararının iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesi'nce; 12/07/2016 tarihinde gerçekleştirilen uyuşmazlık konusu ihaleye katılan ve aynı tarihli ihale komisyonu kararı ile ihale üzerinde bırakılan davacı tarafından, 22/07/2016 tarihinde ihaleyi gerçekleştiren idareye yapılan şikâyet başvurusunun reddi üzerine 27/07/2016 tarihinde davalı idareye itirazen şikâyet başvurusunda bulunulduğu, itirazen şikâyet başvurusunda "sözleşme tasarısında ödeme-puantaj oranlarının bulunmadığı, dosyada iş kalemleri veya iş gruplarına ait ilerleme yüzdeleri listesinin belirtilmediği, bu nedenle ihalenin iptal edilmesi gerektiği" iddialarına yer verildiği, anılan itirazen şikâyet başvurusunun ehliyet ve süre yönünden reddi üzerine bakılan davanın açıldığı;
İtirazen şikâyet başvurusunun ehliyet yönünden reddedilmesine ilişkin kısmı yönünden; ihale sürecindeki hukuka aykırı işlem veya eylemler nedeniyle bir hak kaybına veya zarara uğranıldığı ya da zarara uğranılmasının muhtemel olduğu iddiasıyla sadece aday, istekli veya istekli olabileceklerin, şikâyet ve itirazen şikâyet başvurularında bulunabileceği, ihaleye katılan ve teklif veren davacının istekli sıfatını haiz olduğu ve öne sürdüğü iddialar yönünden itirazen şikâyet başvurusunda bulunma ehliyetine sahip olduğu, bu durumda, davacı şirketin itirazen şikâyet başvurusunun ehliyet yönünden reddedilmesinde hukuka uygunluk bulunmadığı;
İtirazen şikâyet başvurusunun süre yönünden reddedilmesine ilişkin kısmı yönünden; ihale dokümanına yönelik başvuruların ihale tarihinden en az 3 iş günü öncesinde olmak üzere ihale dokümanının temin edildiği tarihten itibaren 10 gün içerisinde idareye şikâyet konusu yapılması gerektiği, ihale dokümanının 09/07/2016 tarihinde davacı tarafından satın alındığı, 12/07/2016 tarihinde gerçekleştirilen ihalenin aynı tarihli ihale komisyonu kararı ile davacı şirket üzerinde bırakıldığı, 22/07/2016 tarihli dilekçe ile davacı tarafından ihale dokümanına ilişkin hususlar yönünden şikâyet başvurusunda bulunulduğu; ihale dokümanına ilişkin iddiaların ihale tarihinden en geç 3 iş günü öncesine kadar idareye şikâyet konusu yapılması gerektiği dikkate alındığında, bu süre geçirildikten sonra 22/07/2016 tarihinde yapılan şikâyet başvurusu süresinde olmadığından, itirazen şikâyet başvurusunun süre yönünden reddedilmesinde hukuka aykırılık bulunmadığı;
Bu itibarla, her ne kadar uyuşmazlık konusu ihaleye ilişkin olarak davacı şirket tarafından yapılan itirazen şikâyet başvurusunun ehliyet yönünden reddedilmesi hukuka uygun olmasa da, süre yönünden reddi hukuka uygun olduğundan sonucu itibarıyla dava konusu işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
Belirtilen gerekçelerle dava konusu işlem hukuka uygun bulunarak davanın reddine karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından, sözleşme tasarısının kendilerine 13/07/2016 tarihinde tebliğ edildiği, bunun üzerine süresinde olmak üzere 22/07/2016 tarihinde şikâyet başvurusunda bulunulduğu, sözleşme tasarısında ödeme puantaj oranlarının yer almadığı, bu durumda ihale konusu iş tamamlanmadan kendilerine bir ödeme yapılamayacağı, ara ödeme olmaksızın işi gerçekleştiremeyeceği, ihalenin iptal edilmesi gerektiği ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, davacının ihale dokümanına Elektronik Kamu Alımları Platformu (EKAP) üzerinden erişim imkânının olduğu, sözleşme tasarısının ihale dokümanı kapsamında yer aldığı, davacı tarafından ihale dokümanının ve dolayısıyla sözleşme tasarısının 09/07/2016 tarihinde satın alındığı, davacı tarafından ihale dokümanına ilişkin iddiaların ihale tarihinden en geç üç iş günü öncesine kadar idareye şikâyet konusu yapılması gerekirken bu süre geçirildikten sonra 22/07/2016 tarihinde şikâyet başvurusunda bulunulduğu, öte yandan davacının istekli sıfatını kazandıktan sonra ihale dokümanına yönelik şikâyet başvurusu yapma ehliyetinin bulunmadığı belirtilerek istemin reddi gerektiği savunulmuştur.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …'IN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onüçüncü Dairesi'nce, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin reddine,
2. Davanın reddi yolundaki ... İdare Mahkemesi'nin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından anılan Mahkeme kararının ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
4. Posta giderleri avansından artan tutarın davacıya iadesine,
5. Dosyanın anılan Mahkeme'ye gönderilmesine,
6. 2577 sayılı Kanun'un 20/A maddesinin ikinci fıkrasının (i) bendi uyarınca kesin olarak (karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere), 02/03/2021 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.

Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.

Son Eklenen İçtihatlar   AYM Kararları   Danıştay Kararları   Uyuşmazlık M. Kararları   Ceza Genel Kurulu Kararları   1. Ceza Dairesi Kararları   2. Ceza Dairesi Kararları   3. Ceza Dairesi Kararları   4. Ceza Dairesi Kararları   5. Ceza Dairesi Kararları   6. Ceza Dairesi Kararları   7. Ceza Dairesi Kararları   8. Ceza Dairesi Kararları   9. Ceza Dairesi Kararları   10. Ceza Dairesi Kararları   11. Ceza Dairesi Kararları   12. Ceza Dairesi Kararları   13. Ceza Dairesi Kararları   14. Ceza Dairesi Kararları   15. Ceza Dairesi Kararları   16. Ceza Dairesi Kararları   17. Ceza Dairesi Kararları   18. Ceza Dairesi Kararları   19. Ceza Dairesi Kararları   20. Ceza Dairesi Kararları   21. Ceza Dairesi Kararları   22. Ceza Dairesi Kararları   23. Ceza Dairesi Kararları   Hukuk Genel Kurulu Kararları   1. Hukuk Dairesi Kararları   2. Hukuk Dairesi Kararları   3. Hukuk Dairesi Kararları   4. Hukuk Dairesi Kararları   5. Hukuk Dairesi Kararları   6. Hukuk Dairesi Kararları   7. Hukuk Dairesi Kararları   8. Hukuk Dairesi Kararları   9. Hukuk Dairesi Kararları   10. Hukuk Dairesi Kararları   11. Hukuk Dairesi Kararları   12. Hukuk Dairesi Kararları   13. Hukuk Dairesi Kararları   14. Hukuk Dairesi Kararları   15. Hukuk Dairesi Kararları   16. Hukuk Dairesi Kararları   17. Hukuk Dairesi Kararları   18. Hukuk Dairesi Kararları   19. Hukuk Dairesi Kararları   20. Hukuk Dairesi Kararları   21. Hukuk Dairesi Kararları   22. Hukuk Dairesi Kararları   23. Hukuk Dairesi Kararları   BAM Hukuk M. Kararları   Yerel Mah. Kararları  


Avukat Web Sitesi