Abaküs Yazılım
10. Daire
Esas No: 2016/11153
Karar No: 2021/2481
Karar Tarihi: 24.05.2021

Danıştay 10. Daire 2016/11153 Esas 2021/2481 Karar Sayılı İlamı

T.C.
D A N I Ş T A Y
ONUNCU DAİRE
Esas No : 2016/11153
Karar No : 2021/2481

TEMYİZ EDEN (DAVACI) : …
VEKİLİ : Av. …
KARŞI TARAF (DAVALI) : … Valiliği
VEKİLİ : Av. …

İSTEMİN_KONUSU : … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: Kastamonu İli, Araç Yolu üzerinde bulunan genelevlerin derecelendirilmesine ve alınacak ücretin belirlenmesine ilişkin … tarih ve … sayılı Kastamonu İli Zührevi Hastalıklar ve Fuhuşla Mücadele Komisyonu kararının iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesince, Mahkemelerinin daha önceki kararının Danıştay Sekizinci Dairesinin 24/12/2013 tarih ve 2013/797, K:2013/10813 sayılı kararıyla bozulması üzerine bozma kararına uyularak uyuşmazlığın esasının incelenmesi suretiyle verilen … tarih ve E:…, K:… sayılı kararla; 18/01/2012 tarihli tutanakta yer alan genelevlerin konforlu ve oda sayısının yedi ve daha fazla olduğu, odaların temiz, bakımlı ve konforlu olduğu, evlerin şehir merkezine yakın olduğu yönündeki tespitler değerlendirildiğinde, idarenin Kastamonu ilindeki genelevlerin birinci derece olduğuna ve alınacak ücret miktarının derecesine uygun olarak 300,00 TL şeklinde belirlenmesine ilişkin dava konusu işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle davanın reddine karar verilmiştir.
TEMYİZ_EDENİN_İDDİALARI : Davacı tarafından; dava konusu işlemin vali yardımcısı tarafından onaylanmış olması nedeniyle yetki yönünden hukuka aykırı olduğu, dava konusu işlemin dayanağı Tüzükte belirtilenin aksine, belediyelerin zührevi hastalıklarla mücadele ödeneğinin mevcut olmadığı ve bu anlamda verdikleri bir hizmetin de bulunmadığı,
1997 yılına kadar genelevlerin mülkiyetinin belediyelere ait olduğu ve bu nedenle belediyelerin bir takım hizmetleri sunduğu, ancak 1997 yılından sonra genelevlerin ihale yoluyla özel işletmelere satıldığı ve belediyelerin bir hizmet sunmasının söz konusu olmadığı, bu nedenle, genelevlerin derecelendirilmesinin ve işletmecilerden ücret tahsil edilmesinin mevcut durumla örtüşmediği, ara kararına verilen cevapta da bugüne kadar bu paradan bir harcama yapılmadığının ifade edildiği, bu cevabın toplanan paraların herhangi bir amaca hizmet etmediğini gösterdiği, Komisyon tarafından Kastamonu ilinde bulunan bütün genelevlerin 1. derece olarak belirlenmesinin hatalı olduğu, işletmecisi olduğu 5 numaralı evle ilgili ayrı bir değerlendirme yapılmadan diğer evlerle aynı özelliklere sahip olduğu kabul edilerek tüm evlerin 1. derece kabul edilmesinin hukuka aykırı olduğu, evin tüm odalarında banyo bulunmadığı, çamaşırhane bulunmadığı, 3 kadının çalıştığı, vizite ücretinin 70,00 TL olduğu hususunun varsayımdan ibaret olduğu, işletmekte olduğu evin sadece asgari şartları taşıdığı, ekstra konfora sahip olmadığı, derecelendirme yapılması durumunda 3. derece olarak kabul edilmesi gerektiği ileri sürülmektedir.

KARŞI_TARAFIN_SAVUNMASI : Davalı idare tarafından temyiz isteminin reddi gerektiği savunulmaktadır.
DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Karar veren Danıştay Onuncu Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin reddine,
2. … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararının ONANMASINA,
3. 2577 sayılı Kanun'un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren 15 (on beş) gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 24/05/2021 tarihinde oy birliğiyle karar verildi.

Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.

Son Eklenen İçtihatlar   AYM Kararları   Danıştay Kararları   Uyuşmazlık M. Kararları   Ceza Genel Kurulu Kararları   1. Ceza Dairesi Kararları   2. Ceza Dairesi Kararları   3. Ceza Dairesi Kararları   4. Ceza Dairesi Kararları   5. Ceza Dairesi Kararları   6. Ceza Dairesi Kararları   7. Ceza Dairesi Kararları   8. Ceza Dairesi Kararları   9. Ceza Dairesi Kararları   10. Ceza Dairesi Kararları   11. Ceza Dairesi Kararları   12. Ceza Dairesi Kararları   13. Ceza Dairesi Kararları   14. Ceza Dairesi Kararları   15. Ceza Dairesi Kararları   16. Ceza Dairesi Kararları   17. Ceza Dairesi Kararları   18. Ceza Dairesi Kararları   19. Ceza Dairesi Kararları   20. Ceza Dairesi Kararları   21. Ceza Dairesi Kararları   22. Ceza Dairesi Kararları   23. Ceza Dairesi Kararları   Hukuk Genel Kurulu Kararları   1. Hukuk Dairesi Kararları   2. Hukuk Dairesi Kararları   3. Hukuk Dairesi Kararları   4. Hukuk Dairesi Kararları   5. Hukuk Dairesi Kararları   6. Hukuk Dairesi Kararları   7. Hukuk Dairesi Kararları   8. Hukuk Dairesi Kararları   9. Hukuk Dairesi Kararları   10. Hukuk Dairesi Kararları   11. Hukuk Dairesi Kararları   12. Hukuk Dairesi Kararları   13. Hukuk Dairesi Kararları   14. Hukuk Dairesi Kararları   15. Hukuk Dairesi Kararları   16. Hukuk Dairesi Kararları   17. Hukuk Dairesi Kararları   18. Hukuk Dairesi Kararları   19. Hukuk Dairesi Kararları   20. Hukuk Dairesi Kararları   21. Hukuk Dairesi Kararları   22. Hukuk Dairesi Kararları   23. Hukuk Dairesi Kararları   BAM Hukuk M. Kararları   Yerel Mah. Kararları  


Avukat Web Sitesi