Abaküs Yazılım
2. Daire
Esas No: 2021/14966
Karar No: 2021/2385
Karar Tarihi: 30.06.2021

Danıştay 2. Daire 2021/14966 Esas 2021/2385 Karar Sayılı İlamı

T.C.
D A N I Ş T A Y
İKİNCİ DAİRE
Esas No : 2021/14966
Karar No : 2021/2385

TEMYİZ EDEN (DAVALI) : ... Valiliği
VEKİLİ : ...
KARŞI TARAF (DAVACI) : ...
VEKİLİ : Av. ...


İSTEMİN KONUSU : ... İdare Mahkemesince, Danıştay Beşinci Dairesinin bozma kararına uyularak, verilen 11/11/2020 günlü, E:2020/1509, K:2020/1399 sayılı kararın, dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava Konusu İstem : Dava; Giresun Valiliği il idare kurulu müdürü olarak görev yapan davacının, Giresun İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü emrine şube müdürü olarak atanmasına ilişkin 25/10/2011 günlü işlemin iptali ile bu işlem nedeniyle oluşan parasal kayıpların yasal faiziyle birlikte ödenmesine karar verilmesi istemiyle açılmıştır.
... İdare Mahkemesinin ... günlü, E: ..., K: ... sayılı kararıyla; 5902 sayılı Kanunla kurulan Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı'nın illerdeki teşkilatlanması sırasında ihtiyaç duyulan personelin açıktan atama veya kurumlararası naklen atama işlemi tesis edilmek suretiyle giderilmesi gerektiği, somut olayda da davacının hizmetine duyulan ihtiyaç nedeniyle, kazanılmış hak derecesine eşit bir kadroya atandığı, hem eski kurumundaki görevi olan il idare kurulu müdürlüğü görevine naklen atama hem de yeni kurumunda atandığı göreve atama yetkisi, ilgili yasa ve yönetmelik hükümleri uyarınca il valisine ait olduğundan, iki kurum arasındaki personel ihtiyacını içeren yazışma sonucu tesis edilen işlemin kurumların muvafakatını da içerdiğinin ve işlemde yetki yönünden hukuka aykırılık bulunmadığının kabulü gerektiği, ayrıca dava konusu işlemin somut ve hukuken kabul edilebilir bir sebebe dayanılarak tesis edildiği ve kamu yararı ve hizmet gerekleri yönünden de hukuka aykırılık taşımadığı gerekçesiyle davanın reddine karar verilmiştir.
Davacının temyiz başvurusu üzerine, Danıştay Beşinci Dairesinin 01/03/2017 günlü, E:2016/23541, K:2017/5674 sayılı kararıyla, İdare Mahkemesi kararının bozulmasına hükmedilmiş, davalı idarece yapılan kararın düzeltilmesi talebi de aynı Dairenin 22/06/2020 günlü, E:2017/10220, K:2020/2450 sayılı kararıyla reddedilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi Kararının Özeti : ... İdare Mahkemesince, Danıştay Beşinci Dairesinin bozma kararına uyarak verilen temyize konu kararla; uyuşmazlıkta; davalı idare tarafından, davacının hizmetine duyulan ihtiyaç nedeniyle atamasının yapıldığı, kamu yararı ve hizmet gerekleri yönünden de hukuka aykırılık taşımadığı belirtilmekte ise de; davacının 26 yıldır il idare kurulu müdürü olarak başarılı bir şekilde görev yaptığı, görevi sırasında atanmasını gerektirecek herhangi bir olumsuz tutum ve davranışı, mesleki yetersizliği ya da başarısızlığı bulunduğunun davalı idarece ileri sürülmediği, herhangi bir disiplin cezasının bulunmadığı, sicillerinin iyi ve çok iyi düzeyinde olduğu dikkate alındığında; doğrudan il valisine bağlı il idare kurulu müdürü olarak görev yapan davacının, görevde yükselme sınavına tabi bir kadro olan il idare kurulu müdürlüğü görevinden alınarak daha alt bir görev olan il Afet ve Acil Durum Müdürlüğüne şube müdürü olarak atanmasında hukuka uyarlık görülmediği, öte yandan; Giresun İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü'nün personel durumu incelendiğinde, afet ve acil durum alanında daha çok faydalı olabilecek çeşitli mühendislik dallarından mezun personelin anılan müdürlükte görev yaptığı ve bu personelin görevde yükselme sınavı ile il Afet ve Acil Durum Müdürlüğüne şube müdürü olarak atanabileceklerinin de açık olduğu gerekçesiyle, dava konusu işlemin iptaline ve bu işlem nedeniyle davacının yoksun kaldığı parasal hakların dava tarihinden itibaren işletilecek yasal faiziyle birlikte ödenmesine karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davalı idare tarafından; 5902 sayılı Kanun'la kurulan Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı'nın ildeki teşkilatlanması sırasında ihtiyaç duyulan personelin, açıktan atama veya kurumlar arası naklen atama yoluyla temin edilmeye çalışıldığı, bu kapsamda Giresun İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü’nün ... günlü, ... sayılı yazı ile Valilikten personel talebinde bulunması üzerine, anılan müdürlüğün teşkilatlanmasının bir an önce tamamlanması ve kamu hizmetinin aksamadan yerine getirilmesi gayesiyle dava konusu işlemin tesis edildiği, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun ilgili maddeleri kapsamında personelin görev ve görev yerlerinin değiştirilmesi hususunda idarenin takdir yetkisinin bulunduğu, talep edilen kadroya en uygun kişiyi atama konusunda takdir yetkisine sahip olan İl Valisinin, kamu yararı ve hizmet gerekleri çerçevesinde, 21/10/2011 günlü talep yazısındaki somut gerekçelere istinaden, tercihini bilgi ve tecrübesine güvendiği davacıdan yana kullanmış olduğu, kazanılmış hak aylık derecesine eşit bir kadroya atandığı ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN CEVABI : Cevap verilmemiştir.

DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : ...
DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay İkinci Dairesince, Tetkik Hakiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı halinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. DAVALI İDARENİN TEMYİZ İSTEMİNİN REDDİNE,
2. ... İdare Mahkemesince verilen ... günlü, E: ..., K: ... sayılı kararın ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan davalı idare üzerinde bırakılmasına,
4. Dosyanın Mahkemesine gönderilmesine,
5. 2577 sayılı Kanun'un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren (15) onbeş gün içinde Danıştay'da karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 30/06/2021 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.


Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.

Son Eklenen İçtihatlar   AYM Kararları   Danıştay Kararları   Uyuşmazlık M. Kararları   Ceza Genel Kurulu Kararları   1. Ceza Dairesi Kararları   2. Ceza Dairesi Kararları   3. Ceza Dairesi Kararları   4. Ceza Dairesi Kararları   5. Ceza Dairesi Kararları   6. Ceza Dairesi Kararları   7. Ceza Dairesi Kararları   8. Ceza Dairesi Kararları   9. Ceza Dairesi Kararları   10. Ceza Dairesi Kararları   11. Ceza Dairesi Kararları   12. Ceza Dairesi Kararları   13. Ceza Dairesi Kararları   14. Ceza Dairesi Kararları   15. Ceza Dairesi Kararları   16. Ceza Dairesi Kararları   17. Ceza Dairesi Kararları   18. Ceza Dairesi Kararları   19. Ceza Dairesi Kararları   20. Ceza Dairesi Kararları   21. Ceza Dairesi Kararları   22. Ceza Dairesi Kararları   23. Ceza Dairesi Kararları   Hukuk Genel Kurulu Kararları   1. Hukuk Dairesi Kararları   2. Hukuk Dairesi Kararları   3. Hukuk Dairesi Kararları   4. Hukuk Dairesi Kararları   5. Hukuk Dairesi Kararları   6. Hukuk Dairesi Kararları   7. Hukuk Dairesi Kararları   8. Hukuk Dairesi Kararları   9. Hukuk Dairesi Kararları   10. Hukuk Dairesi Kararları   11. Hukuk Dairesi Kararları   12. Hukuk Dairesi Kararları   13. Hukuk Dairesi Kararları   14. Hukuk Dairesi Kararları   15. Hukuk Dairesi Kararları   16. Hukuk Dairesi Kararları   17. Hukuk Dairesi Kararları   18. Hukuk Dairesi Kararları   19. Hukuk Dairesi Kararları   20. Hukuk Dairesi Kararları   21. Hukuk Dairesi Kararları   22. Hukuk Dairesi Kararları   23. Hukuk Dairesi Kararları   BAM Hukuk M. Kararları   Yerel Mah. Kararları  


Avukat Web Sitesi