
Esas No: 2021/2595
Karar No: 2021/5084
Karar Tarihi: 21.12.2021
Danıştay 2. Daire 2021/2595 Esas 2021/5084 Karar Sayılı İlamı
T.C.
D A N I Ş T A Y
İKİNCİ DAİRE
Esas No : 2021/2595
Karar No : 2021/5084
TEMYİZ EDEN (DAVALI) : … Genel Müdürlüğü
VEKİLİ : Hukuk Müşaviri …
KARŞI TARAF (DAVACI) : …
VEKİLİ : Av. …
İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesince, Danıştay Beşinci Dairesinin 18/10/2017 günlü, E:2016/23789, K:2017/21267 sayılı bozma kararına uymak suretiyle verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın, dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.
YARGILAMA SÜRECİ :
Dava Konusu İstem : Dava; İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü'nde komiser olarak görev yapan davacının, 2014 yılı terfi döneminde başkomiser rütbesine terfi ettirilmemesine ilişkin Emniyet Genel Müdürlüğü Merkez Değerlendirme Kurulu kararının iptali ile bu karar nedeniyle yoksun kalınan parasal ve özlük haklarının dava tarihinden itibaren işletilecek yasal faiziyle birlikte ödenmesine karar verilmesi istemiyle açılmıştır.
İlk Derece Mahkemesi Kararının Özeti : … İdare Mahkemesinin temyize konu kararıyla; dava konusu işleme dayanak olan disiplin cezasına karşı açılan davada, … İdare Mahkemesi'nce verilen … günlü, E:…, K:… sayılı davanın reddine ilişkin kararı onayan Danıştay Onikinci Dairesi'nin 15/04/2014 günlü, E:2013/9258, K:2014/2652 sayılı kararının düzeltilmesi isteminin Danıştay Beşinci Dairesi'nin 18/10/2017 günlü, E:2016/18891, K:2017/21268 sayılı kararı ile kabul edilerek bozulduğu, …. İdare Mahkemesi'nin … günlü, E:…, K:… sayılı kararı ile bozma kararına uyularak, dava konusu işleme dayanak olan disiplin cezasının iptaline karar verildiğinin anlaşıldığı, dolayısıyla dava konusu işleme dayanak gösterilen bu gerekçenin ortadan kalktığı, bu durumda; davacının almış olduğu herhangi bir disiplin cezasının bulunmadığı, geçmiş yıllara ait sicil ve performans değerlendirme formlarının "çok iyi" düzeyde olduğu, kıdem sıralaması bakımından davacının gerisinde olmasına rağmen terfi ettirilen 10 (on) personelin olduğu gözetildiğinde, davacının başkomiser rütbesine terfi ettirilmemesine ilişkin dava konusu işlemde hukuka uyarlık bulunmadığı, öte yandan, hukuka aykırılığı sabit olan dava konusu işlem nedeniyle yoksun kalınan parasal ve özlük haklarının dava tarihinden itibaren işletilecek yasal faiziyle birlikte davacıya ödenmesi gerektiği, gerekçesiyle dava konusu işlemin iptaline, davacının işlem nedeniyle yoksun kaldığı parasal ve özlük haklarının dava tarihinden itibaren işletilecek yasal faiziyle birlikte ödenmesine karar verilmiştir.
TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davalı idare tarafından; emniyet teşkilatında rütbe terfi işlemlerinin, 3201 sayılı Kanun'un 55 inci maddesi ve Emniyet Hizmetleri Sınıfı Personeli Rütbe Terfileri ve Değerlendirme Kurullarının Çalışmalarına İlişkin Yönetmelik hükümlerinin (dava konusu işlem tarihinde yürürlükte bulunan haliyle) "kıdem" ve "liyakat" hususları birlikte değerlendirilmek suretiyle yapıldığı, 2014 yılı Merkez Değerlendirme Kurulunda komiser rütbesindeki 365 personelin terfi durumunun görüşüldüğü, yapılan değerlendirme sonucunda 247 personelin terfi ettirilmesi, kıdem listesinde 347 nci sırada bulunan davacının da aralarında bulunduğu 118 personelin ise terfi ettirilmemesi yönünde karar verildiği, davacının Kurul tarihi itibarıyla bulunduğu rütbedeki soruşturma bilgileri de dikkate alınmak suretiyle tesis edilen dava konusu işlemde hukuka ve mevzuata aykırılık bulunmadığı ileri sürülmektedir.
KARŞI TARAFIN CEVABI : Cevap verilmemiştir.
DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi le usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay İkinci Dairesince, Danıştay Beşinci Dairesi tarafından, Danıştay Başkanlık Kurulunun 18/12/2020 günlü, K:2020/62 sayılı kararının "Ortak Hükümler" kısmının 6. fıkrası uyarınca, ayrıca bir gönderme kararı verilmeksizin Dairemize iletilen dosyada, dosyanın tekemmül ettiği anlaşıldığından davalı idarenin yürütmenin durdurulması istemi hakkında karar verilmeksizin, Tetkik Hakiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:
HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı halinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.
KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. DAVALI İDARENİN TEMYİZ İSTEMİNİN REDDİNE,
2. … İdare Mahkemesince verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan davalı idare üzerinde bırakılmasına,
4. Dosyanın Mahkemesine gönderilmesine,
5. 2577 sayılı Kanun'un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren (15) onbeş gün içinde Danıştay'da karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 21/12/2021 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.
Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.
